A jövő kozmetikája

PREKOZMETOLÓGIA

Neked melyik típusba tartozik a kozmetikusod?

2017. május 19. - prekozmetologia

Nem is olyan régen... azaz még az én időmben, amikor tini voltam, amikor először mentem kozmetikushoz.... Ne gondolj az idők kezdetére, csak úgy a nyolcvanas évekre: a kezelőt többnyire egy függöny választotta el többi egységtől.

 image_11.jpeg

Hogy zajlott a kezelés?

Tiniként persze nem az igazi figyelem és törődés amiben részesülhetsz így többnyire engem (problémás bőrű a föld alá is elbújnék tinit) párhuzamosan kezeltek egy felnőtt vendéggel. A kozmetika akkor egy fogalmat ismert és istenített a: tisztítást … minden kezelés így kezdődött és akkor tettél valamit a bőröd érdekében, ha ezt havonta becsületesen el is végeztetted. Masszázst többnyire a felpuhító gőzölés közben kaptál és a nyomkodás után még valamilyen tápláló krémmaszk jelentette a hatóanyag bevitelt, esetleg iontoforézissel még megcsipkedtek egy kicsit.

Mi volt akkor?

Kis-, és nagykezelés. A kettő között a különbség, hogy az utóbbiban volt: a masszázsban.

Jó pár évvel később amikor kozmetikus lettem már nem értettem, ezt a megkülönböztetést, mivel a kiskezelést leginkább tininknél alkalmazták ugyan, de a problémás tini bőre sokkal több időt/munkát/figyelmet igényelhet adott esetben mint egy felnőtt „problémamentes” bőre.

A kozmetika napjainkban ezzel szemben az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat a szolgáltatóiparágban. Míg anno a kozmetikusok egy aránylag homogén kínálatot nyújtottak, addig ez a paletta nagyon színes lett mostanra.

Nézük milyen csoportok alakultak ki:

1. Konzervatívok – akik leragadtak a régi szemléletnél, mind a mai napig a tisztító kezelés oltárán áldoznak, sem kezelésekben, sem termékekben nem követik a trendeket, technológiai változásokat.

2. „Egészségtudatosak” – kerülnek minden gépi kezelést, mert szerintük az csak árt, manuálterápiával és okos kozmetikumokkal próbálkoznak átjútni a bőr természetes védőrétegén.

3. Trendik – minden újdonságot megpróbálnak bevezetni, mindegy milyen áron. Sem a technológia/termék hitelességét nem ellenőrzik, a minőség helyett a hír érték a lényeg, többnyire placebo-effektusra épülnek a kezeléseik.

4. Elhivatottak – folyamatosan képzik magukat, képbe vannak a szakmai újdonságok területén, és alaposan megfontolják, hogy milyen szolgáltatásokat vezetnek be, mi az ami hiteles.

5. Hitelesített kozmetikusok – folyamatos szakmai továbbképzések mellett vállalják a kezelési protokollok betartását a maximális hitelesség érdekében. Egyénre szabott kezelésekben gondolkodnak, számukra a kezelés nem egy séma, valódi probléma-megoldó kezelések hívei.

Az ugrásszerű fejlődés mellett a kozmetika egy dologban azonban nem változott: bizalmi szakma!

A vendég elhiszi, amit a kozmetikusa mond, ígér, illetve tesz. Elhiszi, hogy a tégelyben valóban az a krém van ami a dobozon szerepel. Elhiszi, hogy a kezelés megoldást (és nem csak tünet enyhítést) jelent a problémájára. Igazán mindent elhisz, mert ez a szakma/szolgáltatás 100%-ban a bizalomra épül …. de csak addig amíg nem csalódik …. és sokkal nehezebb egy elvesztett bizalmat visszaszerezni, mint bizalmat építeni.