A jövő kozmetikája

PREKOZMETOLÓGIA

Neked melyik típusba tartozik a kozmetikusod?

2017. május 19. - prekozmetologia

Nem is olyan régen... azaz még az én időmben, amikor tini voltam, és először mentem kozmetikushoz.... Ne gondolj az idők kezdetére, csak úgy a nyolcvanas évekre: a kezelőt többnyire egy függöny választotta el többi egységtől.
kozmetikus_tipusok.jpg

Hogyan zajlott a kezelés?

Tiniként persze nem az igazi figyelem és törődés az, amiben részesülhetsz, így engem (problémás bőrű, a föld alá is elbújnék tinit) többnyire párhuzamosan kezeltek egy felnőtt vendéggel. A kozmetika akkor egy fogalmat ismert és istenített: a tisztítást… Minden kezelés így kezdődött, és csak akkor tettél valamit a bőröd érdekében, ha ezt havonta becsületesen el is végeztetted. Masszázst többnyire a felpuhító gőzölés közben kaptál, aztán a nyomkodás után még valamilyen tápláló krémmaszk jelentette a hatóanyag bevitelt, esetleg iontoforézissel még megcsipkedtek egy kicsit.

Miből lehetett választani?

Kis-, és nagykezelés. A kettő között az a különbség, hogy az utóbbiban volt masszázs is.

Jó pár évvel később, amikor kozmetikus lettem, már nem értettem ezt a megkülönböztetést, mivel a kiskezelést leginkább tiniknél alkalmazták, pedig a problémás tinibőr sokkal több időt/munkát/figyelmet igényelhet adott esetben, mint egy felnőtt „problémamentes” bőre.

Ezzel szemben napjainkban a kozmetika az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat a szolgáltatóiparágban. Míg anno a kozmetikusok egy aránylag homogén kínálatot nyújtottak, addig ez a paletta mostanra elképesztően színes lett.

Nézzük, milyen csoportok alakultak ki:

1. Konzervatívok

Akik leragadtak a régi szemléletnél, mind a mai napig a tisztító kezelés oltárán áldoznak, és sem a kezelésekben, sem a termékekben nem követik a trendeket, technológiai fejlődéseket.

2. „Egészségtudatosak”

Kerülnek minden gépi kezelést, mert szerintük az csak árthat, ezért manuálterápiával és okos kozmetikumokkal próbálnak átjutni a bőr természetes védőrétegén.

3. Trendik

Minden újdonságot megpróbálnak bevezetni, mindegy milyen áron. Sem a technológiák, sem a termékek hitelességét nem ellenőrzik, a minőség helyett a hírérték számít, ezért többnyire a placebo hatásra épülnek a kezeléseik.

4. Elhivatottak

Folyamatosan képzik magukat, képben vannak a szakmai újdonságokkal, és alaposan megfontolják, hogy milyen szolgáltatásokat vezetnek be, mi az ami hiteles és megbízható.

5. Hitelesített kozmetikusok

Folyamatos szakmai továbbképzések mellett vállalják a kezelési protokollok betartását a maximális hitelesség érdekében. Egyénre szabott kezelésekben gondolkoznak, számukra a kezelés nem egy sémára épül, hanem a valódi problémamegoldó kezelések hívei.

Ami pedig nem változott...

Az ugrásszerű fejlődés mellett a kozmetika egy dologban nem változott: bizalmi szakma!

A vendég elhiszi, amit a kozmetikusa mond, ígér vagy tesz. Elhiszi, hogy a tégelyben valóban az a krém van, ami a dobozon szerepel. Elhiszi, hogy a kezelés megoldást (és nem csak átmeneti tünetenyhítést) jelent a problémájára. Mindent elhisz, mert ez a szakma/szolgáltatás 100%-ban a bizalomra épül, de csak addig amíg egyszer nem csalódik. Az elvesztett bizalmat pedig sokkal nehezebb visszaszerezni, mint először felépíteni.